Sólyomkő vára, Alsó-Sólyomkő - Sepsibükszád | Képek

64076194806
Az oldal sz. 1, képek: 1-8, 12 fotó összesen. >>>

[ Ro ] - [ En ] - Túrázás - Tusnádfürdő és környéke
2010.4.18. Copyright © 2010 - 2024 Trekkingklub.com.
Már 8077 kép és 62 videó közzétéve. Regisztrálj a teljes hozzáférésért.

Alsó-Sólyom-kő - Sepsibükszád
Alsó-Sólyom-kő - Sepsibükszád (2004.3.4. - 6 kép) 0 km-re
Szent Anna-tó
Szent Anna-tó (2006.3.19. - 22 kép) 3,34 km-re
Szent Anna-tó (2004.2.19. - 9 kép) 3,34 km-re
Apor-bástya, Ludmilla-kilátó - Tusnádfürdő
Apor-bástya, Ludmilla-kilátó - Tusnádfürdő (2007.3.14. - 8 kép) 3,83 km-re
Az egyik első, Tusnádfürdőn kiépített túraútvonal, a piros ponttal jelzett vezet az 1872-ben elkészült Apor-bástya kilátóhoz. Nevével ellentétben sosem töltött be stratégiai szerepet és csak mint kilátópont érdekes a számunkra.
Sólyom-kő - Tusnádfürdő
Sólyom-kő - Tusnádfürdő (2004.2.28. - 12 kép) 4,03 km-re
Mohos-láp
Mohos-láp (2004.5.10. - 4 kép) 4,59 km-re
Toronykövek - Tusnádfürdő
Toronykövek - Tusnádfürdő (2008.4.28. - 6 kép) 4,59 km-re

Prédikáló-kő (Egrics-kő) 11,36 km-re
A Bodoki-havasokban, a Henter-csúcstól nyugat-délnyugatra, találjuk az erózió által gomba formára kialakított Egrics-kő (Prédikáló-kő) nevű sziklaalakzatot. A 2 méter magas szikla a nevét valószínűleg onnan kapta, hogy itt prédikálhattak hajdan a táltosok, a pogány magyarok papjai.
Senki tava, time lapse - Csíkszereda 27,5 km-re
Az idő múlása (time lapse), alkonyatkor a Senki tavánál. A háttérben Csíkszereda és a Somlyó hegye látható.
Séta Csíksomlyóról a Nagysomlyó kilátójához, télen 28,48 km-re
Az első próbálkozásom sportkamerával.

Sólyomkő vára 0,04 km-re
Sólyomkő vára az Alsó-Sólyomkő sziklacsúcsára épült, 1421-ben említik először az irások. Valószinűleg a XII-dik században épült, majd a XIV-XV-dik század folyamán kerül a Mikó család tulajdonába.
Óriáskő 33,16 km-re. Az Óriáskő Szotyor határában, a falu felső végén, a sportpálya fölötti terasz oldalában van, a Köveskert nevű helyen.
Ortodox templom 40,85 km-re. Útban a Datki-szoros felé, a DN13 jelzésű út felől, mielőtt beérnénk Oltbogát faluba, egy faragott kőből készült templom hívja fel magára a figyelmet.
Nepomuki Szent Janos szobra Haraly Harale 34,22 km-re. Nepomuki Szent Janos szobra Haraly Harale 1796
Menekülés 26,12 km-re. Menekülés - Kézdivásárhely
Hideg-kút 48,51 km-re. A Hideg-kút tulajdonképpen a Boros-patak forrása, ez utóbbi a Tatros-folyóba ömlik.

• Gyönyörüszép időben értünk mintegy 120-an a funtineli mezőre. A gyerekekkel elindultunk megkeresni a ládát, és egy kis kóválygás után meg is találtuk.
  • Megtaláltam,elég sokat kellett várnom míg egyedül maradtam,de aztán tiszta lett a levegő.Levi.
  • eseslevi, én a Hun király című bejegyzésed dátuma (2014) miatt kérdeztem rá, hogy melyik évben voltál. De mindegy, mert aki beszámolt a kivágott fáról, és elküldte a fényképet, az négy nappal ezelőtt járt a helyszínen.
  • Meglett, akarva-akaratlanul elsőnek. Érdekes ez a híd.
  • Az egesz hely kornyeke elegge latyakos, de attol nagyon szep helyen van. Amikor ott voltunk, akkor volt a tusnad maraton rajtja, es azt is megtekintettuk.
  • Kemenceépítéshez való agyagot szedtem innen régebb.
  • Még sosem jártam erre, ma került alkalom a hely felkeresésére. Köves, poros úton megkerülve a tavat, majd kátyúkkal teli földúton, jelenleg száraz lábbal juthatunk el a templomtoronyhoz, illetve a faluból megmaradt faldarabokhoz.
  • Augusztusban jártam ott, és ültem ott egy hétig. Tényleg elfelejtettem.
  • Hát sajnálom. De holnap délelőtt megtanulmányozom én is újra.
  • Én pedig lehet az a főangyal vagyok, aki eredetileg szintén geokesser volt, de elbukott, és most a gonosz kincskeresők élén áll a toplistában?
  • A Vasszékelyt körbevették, de nem adja meg magát.
  • Itt volt a találkozó, természetesen azért, hogy tudjuk megkeresni ezt a ládát is. Szerencsére amikor odaértünk épp felálltak erről a padról.
  • Már jártunk sokszor erre, imádom ezt a helyet. Gps nélkül kerestük, egyenest nekimentünk.
  • Szépen látszik a sok kivágott erdő.
  • Mi a majus 2-ot neveztuk ki kirandulo idonek. Vasarhelyre mentunk az allatkertbe, jatszoterre.
  • Megtaláltuk.
  • Szombat delutani tura Imre kollegammal es 6 eves, navigatorra avanzsalt kisfiaval Istvankaval. A bucsini es a ferenczilaza tetoi tura utan a hazafele uton megalltunk, megkeresni ezt a ladat is.
  • Nem neked írom, mert te tudod. De ha valaki még olvassa, az általam felsorolt bejelentési lehetőségeket mind poénból írtam.
  • Keményen folyt holmi vezetékek lerakása, noha a felső víztározó már romhalmaz. Csodálkoztam, hogy még nem költözött be senki.
  • Érdemes meglátogatni, egy szimpatikus kicsi templom, s még nyitva is volt. Levi.
  • Kora reggel és álmos szemekkel, hiszen Csíkban még dél sincs, a konviktus helyett konfliktust olvastam. Amint kiderült, nem alaptalanul.
  • Megtalaltuk, illetve ott voltunk a rejtesnel. Ezt meg kell nezni.
  • Az abonyi természetjárókkal Erdélybe utazva kerestem meg Teveladyvel. Köszönöm a rejtést.
  • Ezeket az ugynevezett tektonikus fulkeket mar reg ismertem, meg a favago eveimbol, Kisgyorgy batyank nyomaban felkeresve. Erdekesen irtak le, de nekem nem volt annyira erdekes.
  • Rendben.
  • Ujratelepitettuk, de sajnos az utepitpk ismet kiturtak. Ugy nez ki befejeztek, ugyhogy meg adunk egy eselyt, ha nem koltozes lesz a vege.
  • Szerénységből meghagytam az üres első helyet. Hátha még valakit arra késztet, hogy meglátogassa ezt a szép kőhíd maradványt, mert érdemes.
  • Ez is megvan, nagyon szép helyen van ez a templom.
  • Tiszta esős nap, de ez nem akadály semmire.
  • Túránk végén még kiugrottunk a nyeregbe. A panoráma megérdemli a rejtést.
    Copyright © 2003-2024 Trekkingklub és barátai. Minden jog fenntartva. Tilos a weboldalon található videók, képek és szövegek írott engedély nélküli felhasználása, újraközlése. Közeli települések: Kárpitus (Carpitus) 1,03 km-re, Sepsibükszád (Bixad) 1,71 km-re, Tusnádfürdő (Baile Tusnad) 3,98 km-re, Uzonkafürdő (Ozunca-Bai) 4,42 km-re, Mikóújfalu (Micfalau) 6,69 km-re. A megadott távolságok légvonalban értendők, hozzávetőlegesek. A webhely szeretettel készül, Szeretettel készül Csíkszeredában.